Odchudzanie po 50. roku życia

Według szacunków, aż 60% kobiet powyżej 50. roku życia narzeka na nadwagę. To problem, który częściowo uwarunkowany jest przez okres menopauzalny. Wszak, wejście w okres starości powoduje nieodwracalne zmiany w organizmie.

Menopauza, jako przyczyna nadwagi u kobiet

Podczas menopauzy dochodzi do nieodwracalnych zmian w układzie trawiennym. Metabolizm zwalnia, co bardzo szybko skutkuje nadwyżkami materiału energetycznego. Tym, bardziej, ze apetyt może wzrastać. Kluczowym jest zatem to, aby dbać o odpowiednią ilość dostarczanego pożywienia w czasie menopauzy. W przeciwnym wypadku, bardzo szybko może dojść do odkładaniu węglowodanów w tłuszcz.

Kobiety po 50-tce zapominają o sobie?

Bardzo często przyczyną nadwagi u kobiet w wieku powyżej 50 lat jest również niedbalstwo. Panie najzwyczajniej w świecie przestają dbać o siebie w takim stopniu jak miało to miejsce za młodu. To w połączeniu z rosnącym apetytem i spowolnionym metabolizmem – kończy się nadwagą.

Jak schudnąć, czyli odchudzanie dla kobiety 50+

Proces odchudzania w przypadku kobiet 50+ wygląda dosyć specyficznie. Wszak, organizm pracuje inaczej – jest pozbawiony zdolności motorycznych, a proces trawienny następuje znacznie wolniej. Dlatego też dobór odpowiedniej diety i planu treningowego wydaje się być kluczowy. Jadłospis odchudzający powinien być zbilansowany, pełnowartościowy i zdrowy. Absolutnie odradzamy korzystać z wszelkiego rodzaju diet głodówkowych. Może i są skuteczne, ale i zarazem niebezpieczne dla organizmu.

Jeśli zaś chodzi o trening to najlepszą formą jest aerobik lub ćwiczenia aerobowe (m.in.: jazda na rowerze, bieganie, jazda na rolkach, pływanie).

Suplementacja dla kobiet 50+

Rola suplementacji w procesach odchudzania jest bardzo duża. Przede wszystkim, należy dostarczać środki wspomagające układ trawienny. Świetnie zadziałają suplementy z błonnikiem, tj: african mango, acai berry, zielony jęczmień oraz suplementy z kwasem chlorogenowym, tj.: zielona kawa. Bardzo ciekawą propozycją jest również Cappuccino z olejem MCT.

Jak czytamy w publikacji: Jak schudnąć po 30-tce, 40-tce i 50-tce? – procesy zachodzące w organizmie człowieka po 50. roku życia, skutecznie uniemożliwiają szybką utratę wagi, dlatego też wspomaganie się suplementami diety jest jak najbardziej zasadne.

Zasady odchudzania po 50-tce

Proces redukcji u osób po 50-tym roku życia, wymaga zastosowania się do kilku, niezwykle ważnych zasad. O czym mowa? Choć wielu osobom wydaje się, że proces zrzucania tkanki tłuszczowej musi opierać się na radykalnych rozwiązaniach, to tak w zasadzie nie jest. Może on przebiegać bardzo łagodnie. Trzeba jedynie zastosować się do kilku zasad, które prezentujemy poniżej:

  • Jedz zdrowo – zdrowe, pełnowartościowe, naturalne produkty to zawsze mniejsze zagrożenie, aniżeli genetycznie modyfikowane, niezdrowe pokarmy.

  • Jedz częściej, ale w mniejszych porcjach – rozłożenie posiłku na dwie części jest świetnym pomysłem. Sugerujemy korzystać nie z 3 posiłków, ale z 6. Zagwarantuje to wykorzystywanie wartości odżywczych na bieżąco, co uniemożliwi odkładanie się tkanki tłuszczowej.

  • Unikaj słodyczy, fast-foodów – te dwa typy produktów to największa zmora osób otyłych. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak zawierają one mnóstwo cukrów prostych i tłuszczy. To z całą pewnością nie jest wskazane dla osób, które się odchudzają.

  • Nawadniaj organizm – 2-3 litry wody dziennie to minimum. Woda ma na celu wypłukiwać tłuszcze i toksyny z organizmu, co wpłynie nie tylko na zmniejszenie wagi, ale także samopoczucie i pracę narządów wewnętrznych.

  • Ćwicz kilka razy w tygodniu – stymulacja mięśni stanowi podstawę do spalania tkanki tłuszczowej. W momencie kiedy generujemy większe zapotrzebowanie energetyczne zmuszamy organizm do pobierania jej z tkanki tłuszczowej, która stanowi materiał zapasowy.

  • Planuj, zakładaj, bądź zdyscyplinowana – według psychologów, najwięcej porażek związanych z odchudzaniem wynika nie z ograniczeń fizycznych (wykończenia, braku sił), a z ograniczeń psychicznych (poddanie się, kryzysy, zwątpienie).

  • Nie poddawaj się – NIGDY! Pamiętaj, że nawet najwięksi podróżnicy musieli postawić kiedyś pierwszy krok. Jeśli i Ty go postawisz – krocz nieprzerwanie, aż do swojego celu. To naprawdę nie jest takie trudne jak może się Tobie wydawać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *