9 kluczowych wskazówek, które pomogą Ci przytyć!

Diety na przytycie muszą uwzględniać nie tylko nadwyżkę kalorii, którą organizm spożytkuje do budowy mięśni i tkanki tłuszczowej, ale również zbilansowany program żywieniowy, który dostarczy organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych i nie obciąży przy tym układu pokarmowego zbyt dużą ilością pożywienia. Bowiem często ze spadkiem masy ciała wiąże się niedobór białka, witamin i składników mineralnych. Dieta na przytycie powinna w rozsądny sposób uzupełniać te braki.

Do najważniejszych wskazówek, aby przybrać na wadze należą:

  • Jedz regularnie

     

Podobnie jak w przypadku redukcji masy ciała, także jeśli chcesz przybrać na wadze należy jeść o stałych porach, w miarę o równych odstępach. Podczas gdy odchudzającej osobie zaleca się od 4 do 5 posiłków dziennie, ty powinieneś sięgać po jedzenie nawet do 8. razy na dobę. Pamiętaj, że abyś na wadze zauważył o jeden kilogram więcej, powinieneś dostarczyć organizmowi znacznie więcej niż wynosi Twoje zapotrzebowanie. Regularne spożywanie posiłków stanowi podstawę takiej diety. Bowiem tylko systematyczne spożywanie posiłków może sprawić, że organizm wykorzysta dostarczone kalorie do budowania większej masy ciała.

  • Zwiększ gęstość odżywczą posiłków

     

Do posiłków dodawaj produkty wykazujące wysoką kaloryczność, takie jak oliwa, miód, orzechy, pestki, nasiona, banany, awokado, płatki czy nasiona roślin strączkowych. Na śniadanie możesz przygotować na przykład jaglankę na tłustym mleku, do której dodasz banana, zmielone orzechy i miód. Na drugie śniadanie może przygotować grahamkę z dodatkiem oliwy z oliwek, z plastrami awokado i dowolnym serem. Na obiad – zupę krem zagęszczoną rozgotowaną soczewicą i zapiekanką makaronową z tłustą morską rybą. Na podwieczorek możesz wypić owocowy koktajl z dodatkiem zmiksowanych płatków, z masłem orzechowym. Na kolację przygotuj sałatkę z kaszy, twarogu, wraz z ulubionymi warzywami. Możesz posypać je pestkami czy polać domowym vinegretem na bazie oleju lnianego. Taki jadłospis jest smaczny, stosunkowo niewielkich rozmiarów, ale i przede wszystkim zdrowy. Zawiera bowiem mnóstwo witamin, składników mineralnych oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3.

  • Postaw na zdrowe przekąski.

     

Nigdy nie zaleca się podjadania, gdyż nie jest to zdrowy nawyk. Jeśli jednak przekąski nie zmniejszają apetytu na główne posiłki, sięgaj po nie w rozsądnych ilościach. Możesz do małej miseczki położonej na stole wsypać suszone owoce, czy ulubione orzechy. Zwróć uwagą, aby suszone owoce nie były siarkowane. Zamiast słodyczy, wybieraj na przykład wafle z masłem orzechowym. Możesz również upiec domowe ciasto z wykorzystaniem sezonowych owoców. Smaczne i zdrowe są również owsiane ciasteczka, czy własnoręcznie przygotowane kisiele i budynie.

  • Uzupełniaj swoje posiłki suplementami.

     

Suplementy diety to dobre rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą zwiększyć masę ciała. Jednym z godnych uwagi jest Nutrigo Lab Mass. Jest to suplement diety dla wszystkich tych, którzy chcą rozbudować masę mięśniową. Nutrigo Lab Mass na tle innych produktów w tej kategorii wyróżnia również fakt, że jest to odżywka wzbogacona o BCAA, kreatynę oraz I-glutaminę. Co ważne, produkt ten wykorzystuje formułę AOL, która zwiększa syntezę hormonu wzrostu. Jeśli nie masz wystarczająco dużo czasu, aby samemu przygotować pełnowartościowe posiłki, bądź jeśli nie do końca jesteś pewien czy to co jesz, doprowadzi do zwiększenia kilogramów, sięgnij po produkty, które doskonale uzupełnią codzienny jadłospis.

  • Nawet jeśli chcesz przytyć, nie zapominaj o zasadach zdrowego odżywiania.

     

Pamiętaj, że pizza, hamburgery, chipsy czy słodycze może i mają sporo kalorii, ale nie przysłużą się zdrowiu, jeśli wprowadzisz je jako stały punkt diety na przytycie. Zbuduj swój jadłospis wykorzystując naturalne i najwyższej jakości produkty, które poza dostarczaniem odpowiedniej ilości kalorii, będą zawierały składniki mineralne i witaminy. Niezależnie od rodzaju stosowanej diety, także i w przypadku diety na przytycie podstawą musi być zawsze zdrowe żywienie. Sięgaj przede wszystkim po owoce i warzywa. Warto zwrócić uwagę na banany, winogrona, mango, ananasy czy awokado. Dobrym wyborem będą również produkty zbożowe z pełnego przemiału (kasze i płatki zbożowe), najlepszej jakości białko (do wyboru chude mięso, tłuste ryby morskie, czy nasiona roślin strączkowych) oraz tłuszcze (dodawane na zimno, nierafinowane oleje roślinne takie jak oliwa, olej lniany, oraz wszelkiego rodzaju pestki i orzechy). Ciekawym pomysłem jest roztarcie w moździerzu orzechów oraz dodawanie ich do ulubionych potraw.

  • Jedz zdrowo, ale i kalorycznie.

     

Ile kalorii zatem powinna dostarczać dieta, aby można było przytyć? Dieta taka powinna zapewnić organizmowi około 2500 kcal dziennie w przypadku kobiet o umiarkowanej aktywności fizycznej i odpowiednio o kilkaset kcal więcej w przypadku mężczyzn. Także i w tym przypadku nie rezygnuj z tego, aby przyjmować produkty jak najmniej przetworzone i o jak najwyższej jakości.

  • Nie rezygnuj z aktywności fizycznej.

Poza regularnym przyjmowaniem posiłków, ważna jest także systematyczna aktywność fizyczna. Paradoksalnie, pomoże to przybrać na wadze, ponieważ ćwicząc, buduje się masę mięśniową, a to z kolei nadaje ciału zdrowy i atrakcyjny wygląd. Dostarczane wraz z pożywieniem składniki będą przekształcane w masę mięśniową, nie w tkankę tłuszczową, co z pewnością wyjdzie każdej osobie będącej na takiej diecie na zdrowie.

  • Przygotuj posiłek na wynos.

Jeśli wychodzisz z domu na dłużej zabieraj ze sobą posiłek na wynos. Postaw na kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z żółtym serem, hummusem i warzywami. Do tego dołóż świeży owoc, najlepiej sezonowy. Dobrym rozwiązaniem jest zabranie ze sobą suszonych owoców i orzechów.

  • Rozpieszczaj siebie.

Rozpieszczaj siebie i jedz to, co najbardziej ci smakuje. W jadłospisie uwzględniaj potrawy apetyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *